گزارش رویداد جیره‌های غذایی در شرایط بحران - بخش دوم

 

در بخش قبل به گزارش «نشست جیره‌های غذایی در شرایط بحران» پرداختیم در ادامه به گزارش برگزاری «رویداد جیره‌های غذایی در شرایط بحران» خواهیم پرداخت.

 

برگزاری رویداد


رویداد جیره‌های غذایی در شرایط بحران در تاریخ ۳۰‌ بهمن‌ماه در سالن همایش هتل ثامن مشهد برگزار شد. این رویداد که با هدف جذب ایده‌های نوآورانه از سراسر کشور در حوزه‌های جیره‌های غذایی در شرایط بحران توسط موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و گروه مشاورین اینوواتوس طراحی و اجرا شده بود با حضور صاحبان ایده‌ی برتر، ذی‌نفعان این حوزه و دیگر علاقه‌مندان در تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ برگزار شد.

دکتر قدیر رجب‌زاده، رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، در ابتدای رویداد به ذکر اهمیت جیره‌های غذایی برای کشور و نیازهای فعلی ما در این حوزه پرداخت. او در ادامه اهداف موسسه پژوهشی از برگزاری این رویداد را اعلام کرد. وی هم‌چنین در ادامه به برنامه‌های موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در این حوزه اشاره کرده و اهمیت این دست رویدادها را یادآور شد. در پایان، دکتر قدیر رجب‌زاده از حضار برای حمایت از این رویداد تشکر کرد و از صاحبان ایده خواست تا موسسه را در این راه همراه خود بدانند.

 

دکتر رجب زاده- رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی

 

پس از دکتر رجب‌زاده، دکتر مهدی زیارت‌نیا، معاون پژوهشی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به نگاهی به گذشته و اقدامات صورت‌گرفته در این حوزه تا امروز، اهداف موسسه را از برگزاری این رویداد یادآور شد. در ادامه، وی به ارائه گزارشی از تعداد ایده‌ها، گستره‌ی جغرافیایی صاحبان ایده، مدرک تحصیلی صاحبان ایده و دیگر اطلاعات رویداد پرداخت.

 

دکتر زیارت‌نیا- معاون موسسه پژوهشی  علوم و صنایع غذایی

 

پس از دو سخنرانی ابتدایی ، ارائه ایده‌ها آغاز شد. در ابتدا مهندس محمدعلی ابراهیمی، مدیرعامل گروه مشاورین اینوواتوس که مدیریت پنل داوری را برعهده داشت به داوران نکاتی را درباره‌ی داوری این رویداد یادآور شد و از آن‌ها خواست تا نظر خود را درباره‌ی هر ارائه، با توجه به دستورالعمل ارائه‌شده به هر داور در برگه‌های مخصوص داوری ثبت کنند.

          از راست به چپ: مهندس ابراهیمی، دکتر کریمی، دکتر معروف و دکتر پهلوانلو

 

          از راست به چپ: دکتر مظاهری، مهندس عربشاهی، دکتر رضانژاد و آقای بهمن‌آبادی

 

 

هر صاحب ایده فرصت داشت تا ۴ دقیقه طرح و ایده‌ی خود را ارائه کند. هم‌چنین داوران نیز ۴ دقیقه فرصت داشتند تا سوالات خود را پرسیده و ابهامات خود را رفع نمایند. در ادامه تصاویر صاحبان ایده در هنگام ارائه‌ی ایده‌ی خود آمده است:

 

اراِئه صاحبان ایده در رویداد جیره‌های غذایی در شرایط بحران

 

در بخش بعدی رویداد، نشست صمیمانه صاحبان ایده و ذی‌نفعان این حوزه مانند هلال‌احمر، نیروهای مسلح، دانشگاه‌ها و صاحبان صنایع رخ داد. هدف از این بخش ایجاد فضایی صمیمانه بین صاحبان ایده و دیگر حاضران در رویداد با هدف ایجاد ارتباط‌ مستقیم و بی‌واسطه حضار با یکدیگر و رد‌ و بدل‌کردن دانش و تجربه میان آن‌ها بود.

 

جلسه تبادل نظر میان صاحبان ایده و هلال‌احمر در رویداد جیره‌های غذایی در شرایط بحران

 

در پایان، نتایج رویداد اعلام شده و از برندگان رویداد خواسته شد تا لوح تقدیر خود را دریافت نمایند.

 

 

          سرکار خانم ندا مفتون – نفر اول در رویداد جیره‌های غذایی در شرایط بحران

 

 

          جناب آقای فرزاد فربود – نفر دوم در رویداد جیره‌های غذایی در شرایط بحران

 

جناب آقای مسعود انوشیروانی – نفر سوم در رویداد جیره‌های غذایی در شرایط بحران