فراخوان تسهیلات اشتغال تبصره 18 قانون بودجه 1402

فراخوان تسهیلات اشتغال تبصره 18 قانون بودجه 1402
صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در راستای کمک به توسعه اشتغال در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور و در اجرای جزء 4 بند «ب» تبصره 18 قانون بودجه 1402، نسبت به شناسایی، ارزیابی اولیه و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق متقاضی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اقدام می‌نماید. در این بخش شرکت اینوواتوس به شرایط گرفتن تسهیلات، شرایط شرکت‎‌های متقاضی، فرآیند دریافت تسهیلات و سایر نکات کلیدی جهت اخذ این تسهیلات پرداخته است.
ادامه مطلب

نرم‌افزار کامفار چیست؟

نرم‌افزار کامفار چیست؟
نرم‌افزار تخصصی کامفار یک برنامه کامپیوتری است که برای امکان‌سنجی و گزارش‌گیری در طرح‌های اقتصادی به کار می‌رود و شاخص‌های مالی پروژه‌ها را ارزیابی، محاسبه و تحلیل می‌نماید و از طرح تحقیقات قبل از بهره‌برداری حمایت می‌کند و استفاده از آن سازمان‌دهی و محاسبه گزارشات مالی و اقتصادی را آسان می‌سازد. مدیران به کمک این نرم‌افزار می‌توانند تأثیر تغییرات هر یک از پارامترهای ورودی سیستم را بر فرآیند‌های مالی طرح بررسی کرده و در نهایت درخصوص پذیرش یا عدم پذیرش پروژه تصمیم‌گیری کنند.
ادامه مطلب

اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه چیست؟

اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه چیست؟
یکی از جذاب‌ترین بخش‌های قانون جدید جهش تولید دانش‌بنیان مربوط به ماده ۱۱ این قانون با عنوان حمایت‌های مالیاتی در جهت تقویت تولیدات دانش‌بنیان و فعالیت‌های تحقیق و توسعه است. در این نوشته به بررسی این موضوع می‌پردازیم.
ادامه مطلب

ارزش‌گذاری دانش فنی

ارزش‌گذاری دانش فنی
ارزش­گذاری به فرآیند تعیین ارزش فعلی یک دارایی، شرکت یا کسب و کار گفته می‌شود. ارزش­گذاری یکی از مهم‌ترین ارکان علم مالی است، به همین دلیل روش‌های زیادی برای ارزش‌گذاری دارایی‌ها و شرکت‌ها در طول زمان به وجود آمده است. برای ارزش‌گذاری دارایی‌ها باید پتانسیل کسب درآمد، هزینه‌ی صرف­ شده، ارزش بازار و موارد مشابه دیگر مربوط به آن دارایی را بررسی کرد. ارزش­‌گذاری شرکت‌ها نیز معمولاً بر اساس معیارهایی مانند پتانسیل رشد و گسترش، مدت زمان فعالیت، توانمندی تیم مدیریت، میزان درآمد فعلی و آتی و … انجام می‌شود.
ادامه مطلب

چطور طرح کسب‌وکار تهیه کنیم؟

چطور طرح کسب‌وکار تهیه کنیم؟
در نوشته‌ی قبل در خصوص اینکه طرح کسب‌وکار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد صحبت کردیم. در این یادداشت می‌خواهیم درباره‌ی اینکه چگونه می‌توان یک طرح کسب‌وکار تهیه کرد صحبت کنیم. برای این هدف ابتدا باید بدانیم طرح کسب‌وکار چه انواعی دارد و شامل چه بخش‌هایی است.
ادامه مطلب

طرح کسب‌وکار (Business Plan) چیست؟

طرح کسب‌وکار (Business Plan) چیست؟
طرح کسب‌وکار (Business Plan) که به اختصار به آن BP نیز می‌گویند، سندی است که اهداف کسب‌وکار را مشخص کرده و چگونگی رسیدن به آن اهداف را تعیین می‌کند. طرح کسب‌وکار در حقیقت یک نقشه‌ی راه است که به شما کمک می‌کند اهداف خود را در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار نظیر مالی و اقتصادی، بازاریابی، استراتژی‌ها و ...، تدوین نموده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید. در ایران برداشت‌های نادرست زیادی از طرح کسب‌وکار وجود دارد. این نوشته تلاش می‌کند تا به برخی از این برداشت‌های نادرست اشاره کرده و درباره‌ی آن‌ها توضیح دهد.
ادامه مطلب