حمایت‌های وزارت صمت از صنایع

در ایران متولی اصلی حمایت از صنایع مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت است. این حمایت‌ها حوزه‌های مختلفی را نظیر ارائه تسهیلات، خدمات کلینیکی صنعت و تسهیل فضای کسب‌وکار در برمی‌گیرد. در این یادداشت به بررسی حمایت‌های کلینیک صنعت می‌پردازیم.

 

کلینیک‌های صنعتی چه فضاهایی هستند؟

 

خدمات توسعه کسب‌وکار (BDS) کلیه خدمات غیرمالی موردنیاز کسب‌وکارهای تولیدی از مرحله ایجاد تا پشتیبانی است که زمینه پایداری واحدهای تولیدی در عرصه رقابت در حوزه حقوقی، بازار و بازاریابی، بازرگانی، منابع انسانی، مدیریت ارتقای سطح فناوری و ... را فراهم می‌آورد. این خدمات برحسب شرایط بنگاه و محیط کسب‌وکار متغیر است و ارائه‌دهندگان خدمات کسب‌وکار اشخاصی حقیقی و حقوقی هستند که با ارائه خدمات مشاوره‌ای، مهندسی و آزمایشگاهی در حوزه‌های موردنیاز کسب‌وکارهای تولیدی از جمله خدمات مالی و بازرگانی، منابع انسانی، بهبود مدیریت، ارتقای سطح فناوری اطلاعات و تولید و ... زمینه ارتقای رقابت‌پذیری، توسعه بازار و سودآوری واحدهای تولیدی را محقق می‌سازند.

 

 

چه خدماتی از طریق کلینیک‌های کسب‌وکار قابل ارائه می‌باشد؟

 

 

 چه کسب‌و‌کارهایی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند؟

 

تمامی کسب‌وکارهای مستقر در شهرک‌های صنعتی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

 

سقف حمایت‌ها چقدر است؟

 

  • یارانه انجام عارضه‌یابی عمیق ۸۰% مبلغ قرارداد فی مابین متقاضی و مشاور و تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال می‌باشد.
  • یارانه انجام عارضه‌یابی سریع ۸۰% مبلغ قرارداد فی مابین متقاضی و مشاور و تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال می‌باشد.
  • یارانه انجام خدمات توسعه کسب‌وکار، آماده‌سازی بنگاه‌ها برای ورود به صنعت 4.0 (انقلاب صنعتی چهارم) و ارتقای رقابت‌پذیری ۸۰% مبلغ قرارداد فی مابین متقاضی و مشاور و تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال می‌باشد.
  • انجام پروژه بهبود ۸۰% مبلغ قرارداد فی مابین متقاضی و مشاور و تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال می‌باشد.
  • یارانه انجام خدمات مشاوره‌ای و کمک به دانش‌بنیان شدن واحدهای مستعد ⟽ به ازای هر بنگاه ۷۰ میلیون ریال می‌باشد.
  • حضور مشاوران در کلینیک‌های سیار و ثابت ۱۵ میلیون ریال به ازای هر مشاور جهت حضور در هر جلسه بررسی مشکلات واحدها در کلینیک‌های سیار و ثابت می‌باشد.
  • هزینه کارشناسی و نظارت بر پروژه‌های عارضه‌یابی و بهبود بنگاه‌ها یا ارزیابی فنی نیازهای فناورانه ۱۰% مبلغ قرارداد فی مابین متقاضی و واحد صنعتی (حداکثر ۱۵۰ میلیون ریال) می‌باشد.

 

 

چگونه از حمایت‌های صنعت استفاده کنم؟ 

 

اینوواتوس از ابتدای فعالیت خود همواره با شرکت‌های صنعتی مختلفی همکاری داشته و سابقه‌ای طولانی در ارتباط با شرکت‌ها و واحدهای صنعتی دارد. هم‌چنین به عنوان مرکز رسمی مشاوره در حوزه‌های تخصصی صنعت، خدمات، سلامت و ارزش‌گذاری فناوری‌ها و استارتاپ‌ها شناخته شده و عضو کلینیک صنعت شرکت شهرک‌های صنعتی می‌باشد. لذا چنانچه شرکت مستقر در شهرک‌های صنعتی هستید و تمایل دارید از خدمات اینوواتوس استفاده نمایید، می‌توانید این خدمات را بر اساس حمایت‌های ارائه‌شده از سوی وزارت صمت دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ حمایت‌های مورد نیاز خود با ما در ارتباط باشید.