فراخوان حمایت از رشد تولید محصولات دانش‌بنیان

فراخوان حمایت از رشد تولید محصولات دانش‌بنیان
     1000 شرکت، 1000 محصول، 1000 میلیارد ریال رشد فروش   صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در راستای سیاست‌های کلان کشور مبنی بر افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان از اقتصاد کشور و همچنین در راستای تحقق شعار سال «مهار تورم؛ رشد تولید» بسته ویژه‌ای به منظور حمایت از رشد تولید شرکت‌های دانش‌بنیان در 8 محور تدارک دیده است که فراخوان‌های آن به تدریج انتشار خواهد یافت.  فراخوان حاضر که نخستین …
ادامه مطلب

بازطراحی نظام حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان

بازطراحی نظام حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان
معاونت علمی، فناوری و ریاست جمهوری دست به تدوین آیین‌نامه جدید ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان، دسته بندی مجدد این شرکت‌ها و تعریف نظام حمایتی جدید به دلیل وجود برخی تبعیض‌ها در مورد شرکت‌های دانش‌بنیان زده است. این آیین‌نامه تلاش دارد نواقص موجود را پوشش دهد. در آیین‌نامه جدید، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر میزان رشدشان است که باعث انگیزه ای برای شرکت‌ها می‌باشد  که خود را از یک مرحله به مرحله بالاتر برسانند و از مزیت‌های این امر بهره‌مند شوند. 
ادامه مطلب

فراخوان تسهیلات اشتغال تبصره 18 قانون بودجه 1402

فراخوان تسهیلات اشتغال تبصره 18 قانون بودجه 1402
صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در راستای کمک به توسعه اشتغال در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور و در اجرای جزء 4 بند «ب» تبصره 18 قانون بودجه 1402، نسبت به شناسایی، ارزیابی اولیه و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق متقاضی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اقدام می‌نماید. در این بخش شرکت اینوواتوس به شرایط گرفتن تسهیلات، شرایط شرکت‎‌های متقاضی، فرآیند دریافت تسهیلات و سایر نکات کلیدی جهت اخذ این تسهیلات پرداخته است.
ادامه مطلب

رویداد جابزلند

رویداد جابزلند
در سال ۱۳۹۸ با هدف شناسایی افراد مستعد دارای طرح‌های نوآورانه - به عنوان صاحبان و رهبران این مشاغل- در جهت توانمندسازی این افراد برای فراهم‌سازی بستری مناسب در جهت شکل‌گیری مشاغل خانگی نوآورانه پایدار و ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش، رویداد «جابزلند» تحت عنوان «اولین کمپ نوآوری و توانمندسازی مشاغل خانگی» توسط گروه مشاورین اینوواتوس طراحی و تدوین گردید.
ادامه مطلب

گزارش رویداد جیره‌های غذایی در شرایط بحران - بخش دوم

گزارش رویداد جیره‌های غذایی در شرایط بحران - بخش دوم
رویداد جیره‌های غذایی در شرایط بحران که با هدف جذب ایده‌های نوآورانه از سراسر کشور در حوزه‌های جیره‌های غذایی در شرایط بحران توسط موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و گروه مشاورین اینوواتوس طراحی و اجرا شده بود با حضور صاحبان ایده‌ی برتر، ذی‌نفعان این حوزه و دیگر علاقه‌مندان در تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ برگزار شد.
ادامه مطلب

گزارش رویداد جیره‌های غذایی در شرایط بحران- بخش اول

گزارش رویداد جیره‌های غذایی در شرایط بحران- بخش اول
بدون شک توجه به تغذیه و امور مربوط به آن در هر کشوری از دغدغه‌های اصلی دولت‌ها و نهادهای مسئول در این حوزه است. مسائلی مانند امنیت غذایی شهروندان از جمله مواردی است که همواره توسط نهادهای مختلف مورد مطالعه و رصد قرار گرفته و برای آن برنامه‌ریزی می‌شود. در این راستا، طراحی جیره‌های غذایی با توجه به شرایط مختلف و جامعه‌‌های هدف متفاوت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. توجه به جیره‌های غذایی ویژه‌ی سالمندان، جیره‌های غذایی ویژه‌‌ی کودکان، جیره‌های غذایی ویژه‌ی بیماران خاص و بالاخره جیره‌های غذایی در شرایط بحران از جمله‌ی مواردی است که در این حوزه باید مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد.
ادامه مطلب

ارزش‌گذاری دانش فنی

ارزش‌گذاری دانش فنی
ارزش­گذاری به فرآیند تعیین ارزش فعلی یک دارایی، شرکت یا کسب و کار گفته می‌شود. ارزش­گذاری یکی از مهم‌ترین ارکان علم مالی است، به همین دلیل روش‌های زیادی برای ارزش‌گذاری دارایی‌ها و شرکت‌ها در طول زمان به وجود آمده است. برای ارزش‌گذاری دارایی‌ها باید پتانسیل کسب درآمد، هزینه‌ی صرف­ شده، ارزش بازار و موارد مشابه دیگر مربوط به آن دارایی را بررسی کرد. ارزش­‌گذاری شرکت‌ها نیز معمولاً بر اساس معیارهایی مانند پتانسیل رشد و گسترش، مدت زمان فعالیت، توانمندی تیم مدیریت، میزان درآمد فعلی و آتی و … انجام می‌شود.
ادامه مطلب